Thursday, August 20, 2009

Senyum mu itu adalah rindu. (sure pekat final)


Aku nak tengok macam mana pandangan orang orang\pemuzik lipis lepas sure pekat final ni. adakah ianya hanya musim ataupun satu permulaan baru bagi industri muzik di kuala lipis. aku beharap ianya satu permulaan.. ataupun aku hanya berangan angan?.

Selama beberapa tahun aku memerhatikan pergerakan muzik di kuala lipis ni. aku boleh katakan ianya satu pergerakan yang ego. mana yang metal, geng yang metal, yang rock kapak, geng rock kapak, yang punk, geng punk dan begitu lah yang lainnya. korang bukan duduk kat amerika nak berpuak puak dalam muzik. namun selepas adanya sure pekat, semuanya seakan bersatu. aku akui sure pekat adalah satu medan graviti muzik yang menarik segalanya tentang muzik di kuala lipis. nak main kompang pun sure pekat bagi.


Pasal tag krew sure pekat ni lama ke kecil. sure pekat 1, tag dia bahagi empat A4. sure pekat final, besar name tag je. kalau di renung baliklah ianya bukan lah semuanya sebab aku dengan kumprinx bankrap nak buat tag. tapi, ianya memberi maksud lagi ramai krew kebelakangan ni. dulu satu A4 empat krew sekarang satu A4 lapan belas krew. syukur.. dia orang semua tahu apa yang dia orang mahukan. kerana krew krew nilah semua barang lepas ke alamanda tu. bawak jalan kaki tau! bukan naik lori!

Aku nak ucapkan terima kasih kepada krew krew yang dari pagi sampai ke malam berkerja keras untuk menjayakan sure pekat final ni. tak lupa juga kepada semua kaki kaki yang hadir. kaki rocking, kaki komplen, kaki kaut untung, kaki bodek, kaki lepak, kaki judi, kaki mabuk dan segala kaki. kalau korang tak datang, takde lah sampai 8000 kehadiran hari tu, kan?. terima kasih sekali lagi.