Sunday, October 16, 2011

Beberapa menu sarapan pagi yang bagus

Pagi tadi dalam lebih kurang jam 9, aku ke dapur. ada roti keras je 3 keping. ini kalau makan macam tu saja memang naik marah di buatnya. tengok kesan kesan orang terdahulu, makan dengan serunding. tekak aku takda mood pulak nak makan serunding pagi pagi ni.

ok, roti keras; tepung gaul dengan air isi garam sikit. penyek penyek goreng sampai kuning\masak. (lupa nak ambil gambar)

tiba tiba tekak dapat satu akal. aku pergi ambik telor ayam kampung belakang rumah. ok, lebih tepat lagi tepi rumah. sebab belakang rumah aku bukit. atas bukit ada pembangunan sedang dijalankan. harap bukak mega mall satu. senang nak pergi tolak hasil tanian. tapi kalau dah ada megamall kat atas ni nanti tak boleh lah aku berkemban sidai baju. apa pulak kata makwe makwe tengah shoping nanti.

ok lepas tu aku goreng telor tu separuh masak, taruk kicap sikit, lada sulah sikit, kacau sampai timbul selera makan. aku ambik roti keras tadi, cicah. peh, kenyang sampai ke petang. bugus menu ni bagus. tapi aku terliur juga tengok gulai ayam masak tempoyak dalam periuk ni sebenarnya. ni dah pukul 4 lebih dah. nak makan kenyang lagi ni!!

2 comments:

Bozu said...

sebetulnya aku tak pernah lagi pekena gulai ayam masak tempoyak ni, sedak ke?

Ismail Othman said...

kalau ikut selera aku, ok je rasanya. taktau lah ko pulak macam mana. macam gulai ikan patin tulah. tapi tukar ayam.