Friday, March 25, 2011

Beberapa minit berbual serius

minggu ni agak serius sikit. kenapa serius? sebab takde geng nak melepak. nak borak kat fesbuk je, tak larat weh. Kumprinx ke langkawi, Jamal dah start meniaga burger rokes, Hilman lepak kolumpor. Fadil dengan braden memang susah sikit lah nak lepak. masing masing dah ada komitmen lah katakan. tapi takpe, kamera Vovin ada.

Nak dijadikan cerita, semalam pagi aku pekena lepak sebelum pergi kerja. tengok tengok jam dah pukul 9. kecik kecik je gate kem askar tu, macam tak muat je aku nak masuk kerja hari ni. kata aku dalam hati.

"Pakjak, apa kata kita cuti hari ni?. saya takde mood lah nak kerja. esok esok lah kerjanya. tak lari tandas tu dikejar."

"apa?! cuti hari ni?. boleh lah.. aku pun macam tak berapa sedap badan nak kerja ni.."

"ok, jom balik!. apa apa hal, settle teh tarik saya dulu. dapat gaji nanti saya settle kan minyak hitam motor Pakjak."

"?!!"

macam tulah lebih kurang sembangnya sebelum aku balik tukar jean ketat dan capai kamera.

Aku kebandar baru. cadangnya nak ambil gambar kat pasar tani. tapi macam dah lewat. pukul 9 lebih orang macam dah takde je. Aku pergi juga. dapat lah 2,3 keping gambar.

pusing pusing nampak pakcik Hashim Zabidi. Aku rasa tahun ni tak melepak lagi dengan dia. kata lagi dalam hati. ha, yelah memang minggu ni banyak kata dalam hati je. takde geng nak melepak.

Aku pergi dekat.

"Aok ambik gambo keh tadi?!"

"Eh, eh.. tak tak. saya ambil gambo pasar ni. gambo pasar tani takde lagi ni."

"dah tu kemana lagi ni?"

"takde kemana dah rasanya"

"Aok tunggu kat kedai tangga biasa tu. keh hantar makcik aok balik kejap. kang keh datang"
---------------------------------------------------------------------------------
peh nak dekat pukul 3 pagi rupanya. malas dah tulis. ni gambo lepak.






kalau pakcik Hashim Zabidi kuat bercerita kat blog dia, lepak dengar dia cerita, lagi real. serius tak tipu.

3 comments:

Nveil said...

peh, lepak dengan veteran.

Ismail Othman said...

janji melepak. ye dak?

Sutera_suci said...

Ni bukan melepak sebarang melepak ni..mau balik tu bawak penuh ilmu dua baldi