Wednesday, December 11, 2013

Beberapa hari masuk kerja awal

"Mat rock!!"

"Ya, tuan?"

"Apa menung jauh je aku tengok ko ni?. ada masalah apa?"

"Takda apa tuan. macam biasa lah Block M ni air slow sikit. saya duduk lah lepak dulu. takda menung apa. saya main game ni tuan. Game lawan lawan. Kita ada 5 nyawa, bila habis kena tunggu 10 minit atau mintak pada kawan kat fesbuk."

"Ohh. ingat apa. menung panjang je"

"Biasalah tuan, kita ni, suka berprasangka, menafsir, mengagak.  apa apalah."

"Hahaha yelah baru aku perasan. tak perasan aku selama ni, Mat Rock."

"Yelah, dah kita semua ada masalah sama, tuan"

"Malasah apa?"

"Masalah nak masuk syurga lah."

"Hahahahah betul betul!. Mat Rock.. Mat Rock.."

Tuan gelak sambil tepuk bahu aku dengan fail sulit. Aku perah air sabun pada mop sambil senyum.

No comments: