Saturday, February 21, 2009

politik juga mainan perasaan


Sekarang bukan masa untuk menbuktikan mana pihak salah mana pihak betul dan mana pihak telus manapihak tak telus.
Ok, contoh. “haji, Nescafe tarik 1!” tak sampai 5 minit sampai. Ketelusan haji pun tergugat di sini.. takdenya haji nak cakap, “dik, kami tak jual air air yahudi ni, Minum kat kedai lain lah ye.” Itu perniagaan kecil? Perniagaan besar? Politik Negara? Ha? Tak gitu?
Yang penting sekarang pujuk rakyat, set kan balik kepala rakyat tu.
“kenapa ko lintas jalan guna jejantas?”
“takut kena langar kereta lah weh!”
Tengok, macam mana? Handal tak orang yang reka jejantas tu untuk melancarkan keadaan lalu lintas..
Pujuk lah rakyat sebelum kertas undi cukup banyak untuk buat salji palsu yang memutihkan tempat pembuangan sampah. Maka sejuk lah lalat lalat di sana..

Macam mana?.
Kalau aku sembang macam ni masa aku pergi interview jadi ketua kampung, dapat tak?

5 comments:

JOyAHkHaLID said...

keh dah kobo dah kat oak mesti dapetnyer klu oak pegi interbiuw jawab macam tu. klu oak wat mese interbiu JKR dlu mesti oak skang pagi pegi keje duk lepak kedai kopi jer. tak payoh susah payah mikir pasal duit. cukup bulan jer gji masuk. keh kabo dah!!!(nada idghram yang dalam)

gunx said...

aok copy je interbiu ngan keh dulu...jawapan aok tu solid2 belaker....

JOyAHkHaLID said...

smail! oak trun kl sabtu ni de pe ek! aku nak pas duit kat ko! bgtau katne nak pass

Storyfazz..... said...

InsyaAllah...xkot! ehh3

citahrudin said...

ismail..klu aku yg jd pengintebiu tu..mmg aku jd kn ko ketua kampung!!jgn risau lh...