Saturday, March 21, 2009

Bergambar di tempat larangan.


(Minggu lepas) tengah aku melayan budak budak yang tengah rekod kat rumah, tiba tiba pipi talipon..

“haji haji!!” jeritan pipi yang keluar dari speaker talipon.

“ada budak kat rumah ni, petang sket lah. Tak pun aok pegi dulu.”

“ aaa!! Ok, ok..”

Aku dah mula sesak, jam dah menunjukkan pukul 5.30 petang.. budak ni tak siap siap.

Aku tengok jam 5.35

Tengok lagi 5.45

Lagi 5.55

Lagi 5.57

“tit…” bunyi sms.

“ha, bila nak datang ni? Nak start ambik gambo dah ni..” kumprinx.

“okeh semua!! Keh nak pegi melepak dah ni. Kita sambung hari lain pulak ye??”
Dua kali kelip mata je, semua balik. Selalu bukan main liat. Mungkin dah lemau agaknya. Dari pukul 2.30 dia orang kat rumah aku ni.

Aku sms kumprinx.

“mana lokasi?”

“rumah tetamu bukit bius..”

Dalam kepala dah terbayang.. bukit bius.. sama dengan, zoo, rumah rumah seram peninggalan penjajah, tempat senaman dan port tak puasa remaja remaja bermasalah..

Gunx pun ada balik juga minggu lepas. Sempat juga dia ke zoo tu. Katanya ada binatang pelik.. ada juga dia tunjuk gambar. Kepala beruk, badan tikus dan saiznya sebesar penumbuk… nama dia tak tulis. Kata gunx dengan muka seram. Aku nak bagi nama TIRUK kat binatang tu. Macam mana gunx?.

Aku dengan amir sampai ke rumah tetamu bukit bius.. kereta pipi ada, orangnya takde.
Dah kena tangkap dengan polis ke pipi dengan kumprinx ni.. kata aku dalam hati. Aku sms kumprinx sekali lagi.

“ha, mana? Kereta ada.”

“ko Nampak jalan kecik bersemak samun tu?. Ikut jalan tu.”

Aku Nampak.. memang naik kutu babi punya kalau semak macam.. Memang tak semudah yang di sangkakan.. 15 minit aku mendaki bukit semak tu.

Mula mula aku Nampak papan kenyataan. “ini tempat simpan nuclear. Di larang masuk. Kalau masuk juga? Kena tembak!”

lebih kurang macam tulah papan kenyataan bahasa ingeris tu kata. Kat atas tangki nuclear tu, dah Nampak kumprinx tengah posing. Aku terus terajang pintu pagar sambil jerit, “tunggu aku! Woii woii!! Tunggu!”

Ni 4 daripada 275 gambar yang di ambil. Gambar gambar lain tak boleh tunjuk, nanti tangkap di FBI.



Persekutuan rasa, inilah tempat paling tinggi kat lipis. Pipi, rambut ko gugur lagi tak?. Aku syak ko terkena radiasi..

11 comments:

Schafyzcha El Yahiya said...

Perghhh.... kelasnya gambar... sorang-sorang nampak macam model...


Model Appeton weight gain that is..

Kumprinx said...

hdr.. hdr..

gunx said...

sedak2...

This is Mine said...

gila ar!!!

sungguh ke kt lepeh nie??

*bangga keh~ ngee~

terrarosa said...

kalu aku jadi rambut PiPi ...
dah lama aku bunuh diri , tak yah tunggu campurtangan radiasi pun

kehkehkeh...
:D

JOyAHkHaLID said...

kat mane tu? macam tangki air jer? ke lipisnyer umah api? de ke umah api lipis?

phish said...

rmbt ko pon cm dh serupe je ngan rmbt pp ak tgk...ko kna kenan ngan pp ke...hahahhahaa

Azfa said...

klasik

StingRay said...

HAAAA.....apa lagi!!


buat kulit album lah!

sedak dah wase....

tajuk album...

"bila rindu aku raung nama mu"

citahrudin said...

NSB LA AOK MAEL..AKU DH LETAK GMBR KORANG NI KAT DLM KETA..INSPIRASI SUNGGUH!!!

joE said...

gua dengar2 kalu terkena radiasi boleh bikin mandul juga..

gambar2 marveles...
langit cun semacam...