Sunday, March 1, 2009

Cinta bukan sekadar kata

“pegi beli jagung ayam kat mini market jap. Jagung dah habis ni, kang mengamuk pulak ayam pagi esok tak dapat makan.” Jelas mak. Aku ambil keputusan untuk pergi petang sikit. Maklum lah Skang ni kat lipis pepaleh lah panasnya(dunia).
Petang pun tiba, janji pun perlu di kota, aku pergi tanpa sebarang kata. Nampaknya, stok jagung habis kat mini market batu 2... Aku teruskan pencarian ke sebuah lagi mini market berhampiran Bandar.

“tokey jagung ayam ada?”

“mesti ada punya.. u tunggu sini.”

Kelihatan anak dara(barangkali) tokey ni kedai sedang berusaha mengambil stok rokok atas rak barang yang tingginya kena susun lima buah kerusi plastic baru boleh capai. Tapi masih lagi tertenjik tenjik. pakai seluar pendek ketat dan t-shirt ketat.. rambut hitam, t-shirt hitam, seluar pendek hitam dan kulit cerah sekata.. Jarak kami, 2 meter lebih..

kesian aku tengok. Jatuh pulak dia ni kang.. keluar kata kata tu dari sudut hati yang paling dalam.

Ye, ini lah masanya aku akan tunjukkan kejantanan aku..
Sedia…



Aku mengambil posisi yang paling cun..



Lalu aku pun terus usyar…

Usyar.

Usyar..

Usyar…

Dan usyar…

Rupa rupanya aku tak keseorangan.. kelihatan di belakang aku ada seorang brade yang berkain pelekat dan berkopiah putih…

Ke saf depan kita ustaz?.. kata aku dalam hati..

Aku pulang sambil tersenyum..

“mak, orang dah setaraf dengan ustaz..”

“???”

6 comments:

Saya said...

senget

citahrudin said...

bkn sng mau setarf ngan ustz...mesti mak ko bangga punya anak seperti kamu

JOyAHkHaLID said...

dah tu sekador pe? nengok-nengok ke?

Saya said...

ni gi kursus ke?lama tak update..huhu

ismail said...

saya: rilek.. aku tengah kumpul duit nak pegi cybercafe ni.

joyah: aku memang suka tengok je.

Saya said...

dh cukup ke blm?ngeh3..