Thursday, August 20, 2009

letup via sms (gaya Gunx)

mula kat sini.

macam mana ni? nak balas tak senyuman dia ni?. aku start bertanya.

cuba aok tukar perkataan "aok" kepada "ana" baru nampak macam lepasan jorden sikit. reply gunx bersahaja.

cilakak. rupa rupanya gunx lebih handal lagi bab bab mengorat ustazah ni rupanya. skang nama gunx aku dah masuk senarai 8pax.

selama 4 tahun aku kerja kat kem ni, dah 3 kali tukar ustazah. status bujang. umur 20-25. memang kena kacau habis lah, tau jelah kat kem ni semuanya lelaki. selagi tak masuk perjabat/rumah, ada je siulan dan suara suara nakal mengusik. aku ni mengenangkan kasut pa chu kang ni je, kalau tak, berkerut juga dahi ni angkat kenin..

ustazah pertama.ustazah ni, masa aku baru masuk kerja dulu dia dah pangkat kopral.setahun aku kerja, dia dah naikkan pangkat sarjan. dua tiga bulah lepas tu, dia tukar ke unit lain. aku tak tau banyak cerita sangat pasal ustazah ni.dah takde ustazah enam bulan.. ustaz pun kelihatan murung keseorangan menguruskan surau.

ustazah kedua.umur 21 tahun.dengar dengar gosip, dia nilah paling hot sekali dalam sejarah ustazah kat kem lipis ni.. pernah satu hari tu, aku tengah lepak layan makanan ringan, nampak dia turun dari pejabat. gayanya dah habis kerja. aku usyar bersahaja(bukan aku sorang je usyarnya).Dia terus menuju ke motosikal. mana mana askar yang tengah menebas tu, habis tebas ke member. yang tengah trim bunga tu, bunga ntah ke mana, pasu ntah ke mana. ada yang tengah repair timing motor tu, sampai melecur betis terkena exzos. aku tenang layan bersila bawah pokok bersebelahan perkampungan semut api. kelihatan ustazah tadi mengalami kesukaran. kalau skuter tak jadi masalah aku rasa, duduk terus pecut je. tapi kalau motor ex5? jauh sikit lah di kena langkah. dia angkat sikit kain, tak pergi juga dia punya langkah. angkat lagi, tak pergi lagi. ustazah tu seakan akan tak tau dia sedang diperhatikan. aku dah buka bungkusan kedua makan ringan kegemaran. dan masih tak tebuk lagi air kotak merigo menggo. orang kata makan dulu baru minum. tiba tiba ustazah tadi membuat tindakan drastik. dia punya angkat kain tu lain macam. sampai nampak paha! cilakak, bersembur kueh super ring aku dari mulut. tak puas hati aku dibuatnya.
biasa lah, keseronokkan macam tu tak dapat kekal lama.. gempar secara senyap senyap ustazah tu di tangkap basah.. aku pun terkejut. gayanya macam kuat iman. nak dekat setahun jugalah tiada ustazah. baru baru ni kelihatan kelibat seorang makwe masuk pejabat agama. tak lain tak bukan, dia lah ustazah ketiga..

saja je aku ke bakar gunx tu. bukan serius pun.

nota pucat: kepada abang abang dan adik adik askar yang kat lipis ni terbaca repektan aku ni, rilek.. aku bukan ancaman dan saingan kepada korang. aku masuk kem tu nak cari rezeki halal je. takdenya nak buat kacau. ok?

5 comments:

Nyahmampat said...

Ustazah pun bley kantoi...

phish said...

hahahahhaha

gunx said...

apsal gua kene getah ni ?

Baby Tiger said...

ngorat ustazah.. :) style time bulan puasa kot?

Zaini said...

"skang nama gunx aku dah masuk senarai 8pax."


xD