Tuesday, November 15, 2011

Beberapa minit tadi baru tersedar

"mail mail!! makan sekali lah. malas mak menghidang sekali lagi karang!" jerit mak dari dapur.

Kat rumah aku jarang makan sekali dengan keluarga. selalu makan sebelum atau selepas orang makan. taktau lah pasal. tapi tadi aku boleh joint sekali. semua dah ambil gulai ayam masak tempoyak dengan bahagian kesukaan masing masing. tengah tengah makan aku mula nak menyakat. cubit sikit ayam anak sedara aku masuk pinggan. lepas tu aku senyum..

Semua anak sedara aku pandang tepat ke arah aku..

Seorang bersuara.

"Wan, wan. pakcik senyum?"

Seorang lagi.

"Wan, kenapa pakcik senyum macam tu?"

Lagi seorang.

"Wan, kenapa pakcik senyum besar sangat?"

Aku kembali serius dan sambung makan laju laju lepas tu terus pecut masuk bilik tengok cermin.

Dan baru tersedar.. selama ni aku memang garang bila kat rumah.

garang.. garang.. garang.. kah kah kah kah kah kah!!! aku ni seorang yang garang rupanya!!



kah kah kah!! garang macam cikgu jasmani!

5 comments:

Yuyu Ali said...

background passport gelap gempita

Ismail Othman said...

tak sah kalau buat gambar passport ni

Alif Amin Othman said...

garang rebel ?

Dat Ass Mail. Dat ass!

Saya said...

erk garang ek..
selalu2 senyum sedekah tu ;) hehe

rozanna.rizwan said...

macam tak percaya je garang.
dahlah muka manja.kikiki :D