Saturday, November 26, 2011

Beberapa perkara yang kita kena enjoy

Mak buat kueh koci hantar kat kedai hari hari. katanya modal RM16. dapat balik RM13. macam tak pulang modal tu. aku tanya,

"Lah pasal pulak macam tu? tak pulang modal langsung. dah lah tepung pulut hitam takda di pasaran sekarang ni. nak kena beli beras pulut hitam, blender sendiri lagi. haih.. tak boleh lah macam ni, mak.."

"Dah tu kamu tu buat kerja kompiter kompiter tu.design design tu. orang tak bayar kamu diam je. kadang kadang buat tolong tolong orang je. kamu bukan tak bayar bil elektrik, internet semua. bayar kan? untung?."

"Lahhh dah orang minat kerja ni. tak bayar takpa. janji puas je. enjoy"

"Habis mak ni? nak enjoy juga macam kamu juga."

"Ok, fine"

Salam maal hijrah 1433 buat semua. Dan selamat tahun baru. semoga kamu terus enjoy dan benkrap macam kami sekeluarga.

7 comments:

makwe joni said...

untunglah enjoy

Saya said...

ekeke baik akan enjoy selagi boleh.
selamat tahun baru mael. oh ye tolong wish ke makcik sekali ye :).

Ismail Othman said...

tak berapa untung sangat..

baiklah

gadis.hebat said...

comel lah mak aok ni,asyik kenakan aok balik je.hee.

selamat tahun baru :)

dya said...

nk try lah kueh koci tu.. mak mael anto kdai area mn? tmpoyang gak ke?

Ismail Othman said...

dekat giat mara tu. yang ada orang jual kat bastand tu.

StingRay said...

hoh.rilek je mak pusing balik ayat.

hahaha